Összes oldalmegjelenítés

2010. szeptember 9., csütörtök

Agora te édes

Én nem szeretek piacolni. Sose szerettem, megmagyarázni nem tudom, ez van és kész. Pedig el vagyok kényeztetve, pont középen lakom a Fehérvári úti piacot és a Vásárcsarnokot képzeletben összekötő madzagon.
A Fehérvári útitól írtózom, mert szemérmetlenül drága, csúnyán vannak kirakva a húsok és mérhetetlenül utálatosak a kofák. Meg a hentes fiúk. De J. csak az ott kapható savanyúságot hajlandó megenni, mert 30 éve azt eszi.
Mégis sokat jártam oda az utóbbi 3 évben, mert ugye jövet-menet nagyjából útba esett a játszótér, a dokinéni, a védőnőci stb. És mégsem szerettem meg.
A Vásárcsarnok más. Bazi nagy, iszonyú kínálattal és mégis. 3 év alatt egyetlenegy hentest sikerült megkedvelnem, én nem szeretem, ha cicáznak velem a pasik, dobálják amit már kifizettem és szeretek válogani, amit itt egyáltalán nem lehet. (megjegyzem a Fehérvári útin sem)
Legutóbb nyár elején voltam, gondoltam kacsából itt nagyobb a választék. Erre "mitadisten" a fél csarnokban nincs áram - kukk sötét - és úgy kóborolnak az emberek, mint a denevér. Jó, kacsát azért találtam, de az egyetlen helyen, ahol mákot és mazsolát lehet kapni, unottan támaszkodik a maca és kérdésemre közli, hogy "Maga szerint hogy mérjek, ha nincs áram, és digitális a mérleg? Jöjjön vissza ha már lesz áram." Nem mentem.
De nincs mákom és mazsolám sem. Majd holnap megveszem az Intersparban, ahol végigfogdoshatok mindent, kiválaszthatom, hogy melyik paprikát teszem a szatyromba és nagyjából biztos vagyok benne, hogy nem drágábban, mint az undok "Fehérvárin", vagy a puccos Vásárcsarnokban.
Igen, én egy anti piacista vagyok.

3 megjegyzés:

Tobber írta...

Abszolút megértelek! Inkább bemegyek a kedvenc kiszöldségesemhez, ahol soha nem vernek át, sőt szólnak, hogy mit NE vegyek meg. Ha nagyritkán húst sütnék, van egy favorit boltom, ahol tuti a higiénia, amiben a piacon nem vagyok biztos és itt azt darálják le, amit választok. Mák-mazsola meg zacskóban is van a sparban, és jobban tetszik, hogy nem ott nyitottan szellőzget legyeknek kitéve minden.
Igaz, így drágább, de ételből vagy a minőséget eszem meg, vagy éhezek, nincs köztes. :D Sem a Cédrus a csilivili épületével, sem a bosnyák lepusztultsága nem vonz, szóval átérzem a gondot.
Az egyetlen, ami piacon kapható és kihagyhatatlan, az a friss tej. Otthon felforralva literszámra, mmmm... :)
Legyen nyugis napod, pihengess, kényeztessed most magadat egy picit és bízzál az óvónénikben, akkor megnyugszol. Mondom én, hihi.
Mákos-rácsos sütit készítesz? :)
Puszi!

sakálTanya írta...

Szerintem meg a kofák azt adják vissza, amit a vevőtől kapnak. Én mindkét helyen törzsvásárló vagyok, soha semmi attrocitás nem ért egyik csarnokban sem, simán válogatok akár húsból, akár zöldségből, és nagyjából meg vagyok győződve arról, hogy ez azért van, mert én kedvesen szólok az eladókhoz, ők ezt értékelik és ugyanígy bánnak velem. Ilyen egyszerű:)

muzli írta...

Szerintem meg nem érted, hogy miről írtam. Fuss neki mégegyszer. Köszi. :o))