Összes oldalmegjelenítés

2010. február 3., szerda

Farsangi fánk


Február van, akkor farsang. Farsang, akkor fánk.

Én nem szeretem a fánkot. Jó esetben megeszem belőle 2-t és kész. Rá se bírok nézni, viszont csodálattal nézem, ahogy mások 7-8-9-et is benyomnak.

J. pedzegette már néhány napja, hogy fánk így, fánk úgy.

Hát akkor legyen.

És akkor goggle a barátom megmutatta a tutit.

Én sose gondoltam, hogy tudok fánkot csinálni, de úgy néz ki tudok.

Bátran ajánlom ezt a pofon egyszerű receptet bárkinek, kétszemélyre elég az alapadag, ahol jóétvágyú férfiak vannak, vagy több aprónép, bátran lehet duplázni (triplázni sicc).


Szóval:

15 dkg liszt

1 tojás

1 cs. sütőpor

2 dl natúr joghurt (tejföl is lehet)


olaj a sütéshez

én még tettem hozzá egy kis cukrot is, nem tett vele semmi rosszat, sőt.


Bátran-bátran, a siker nem marad el.

De azért továbbrasemszeretekfánkotsütni.hu

6 megjegyzés:

Tobber írta...

:D
Kollegina ugyanezt a receptet küldte el nekem a múlt héten, hogy istenire sikerült, de:
1. túl folyós, ezért csak kanállal tudta adagolni az olajba
2. épp ezért kicsik lettek
3. ugyanolyan ízű, mint az élesztős fánk?
...kérdem mindezt úgy, hogy én sem magamnak készíteném... :)

muzli írta...

Igen folyós, kanalazni kell. De ugye attól függ mekkora kanállal rakod, akkora lesz a fánk is. Nekem finomabb, mint az élesztős fánk, az mindig megüli a gyomrom. Ez meg olyan könnyű levegős, szalagos. Szerintem egy próbát mindenképp megér, legfeljebb nem csinálsz többet. ;o)

Tobber írta...

:)
Jelentem, kicsit módosítottam a recepten, vaníliás cukrot kevertem bele és tejföl helyett kefírt, azzal könnyedebb lesz.
Kettőt megkóstoltam, a többi tíz percen belül elfogyott, úgyhogy vasárnap ismételtem, de tejföllel, azzal nehezebb lett egy kicsit, de nagyon finom!! :))
Köszi!

muzli írta...

Örülök, hogy ízlett, a recept eredetileg joghurttal van, kefírrel is jó lehet, én a tejfölt zárójelben ajánlottam, logice hogy attól nehezebb. Szerintem kinek mi figyel otthon a hűtőjében. Indulhat a sorozatgyártás. És mekkora adaggal indítottál?

Tobber írta...

A 15 dkg-ost vettem alapul kettőnknek (én nem szeretem és nem is ehetek édességet :D), asszem gyorsan át is kell írni bővebb adaggá. :)
A hétvégén kaptam még almáslepény, tiramisu, hortobágyi palacsinta, töpörtyűkrém, parfétorta, gombaszósz recepteket, amiket már ettem itt-ott, úgyhogy most egy ideig van mit próbálgatni! :)
Meg azért össszedobok egy kelttésztás fánkot is, mert úgy illik.
Várom tőled is a következő receptet! :)))))

szaffi22 írta...

Én tegnap kutyafuttában készítettem első fánkomat...megígértem a barátnőmnek, akihez indultunk éppen - fél óra alatt összecsaptam, és ehető lett! Készítés közben az is kiderült hogy nincs elég étolaj itthon :D
A végeredmény tökéletes lett, bár miniket készítettem az olajmagasságom következtében :)
de én nem tejfölt, hanem diónyi vajat tettem bele,
és vhol olvastam hogy pici rumaroma kell bele és akkor nem szívja meg magát olajjal - és ez ííÍÍgy is történt! :)