Összes oldalmegjelenítés

2009. február 15., vasárnap

Ide nekem a kenyeret is

Valahol titkon mindig is érdekelt a kenyér sütés mint misztérium. Olyan csuda dolognak tartottam, hogy lisztből és még néhány ez+azból hogyan lesz egyszer csak illatos finom kenyér.

Aztán megjelentek a kenyérsütők, és lett is néhány ismerősnek, akik közül egy sem szerette, mert nem sikerült a kenyér-remekmű.

Egyszer J is kölcsönkapott egyet, nagy lelkesen bele is vetettük magunkat a kenyérsütésbe, az eredmény egy jó és egy rossz lett.

Azóta eltelt néhány év és egyre több és többféle szerkentyű jelent meg, én meg egyre inkább odavoltam a kenyérsütésért. A múlt évben meg is próbálkoztam a DNK művésznevűvel - dagasztás nélküli kenyér - de nem tetszett, hagytam is a fenébe.

De a kíváncsiság csak nem hagyott, rendszeresen olvasgattam a kenyérsütős topikokat és titkon kiválasztottam, hogy majd egyszer melyik gépet szeretném én magamnak.

J.-nek pedig jók lehetnek a receptorai, mert - ugyan néhány nappal előbb -de névnapomra megkaptam ŐT. Egy csoda. Naná, hogy azonnal ki kellett próbálnom, és nagyon örülök, hogy nem a használati utasításban szereplő fehér kenyeret sütöttem meg elsőre, hanem a neten vadásztam egyet - merthogy teljes lett a siker, a kenyér tökéletes és finom lett.

Vásároltam egy kisebb pékségnek elegendő mennyiségű lisztet és vettem kétféle kész tésztakeveréket is, az egyik éppen most sül.

Szóval nagyon oda vagyok vele, J.-nek régen sikerült ilyen tökéletesen eltalált ajándékot venni.

Úgyhogy ezúton kérek mindenkit, aki szokott otthon gépben kenyeret sütni legyen olyan jó, és küldjön nekem bevált kenyérrecepteket - elsősorban olyat, amit a gépben lehet az elejétől a végéig abszolválni. Aztán szeretnék még bevált kalácsreceptet is, meg tulajdonképpen mindenféle receptet, ami tutira bevált. muzlidetti@index.hu-ra kérem szépen küldeni a kipróbálandó finomságokat.

Már érzem a rozsos kenyér illatát, kénytelen vagyok megint bebámulni a kis ablakon - a jó ég áldja meg aki kitalálta, hogy legyen rajta kukkoló ablak - és friss kenyér lesz a vacsi vajjal és sajttal..... nyammm.

Nincsenek megjegyzések: