Összes oldalmegjelenítés

2005. október 21., péntek

Országjárás

Tegnap megejtettünk egy röpke Várpalota-Veszprém-Zirc-Pápa-Sárvár-Szombathely turnét. J. dolgozott én meg sétáltam a városokban és fotóztam amikor úgy adódott.
Rövid konklúzióim:
Várpalota: a várban vegyipari múzeum van (khm...) amit kihagytam, de a várat egyébként éppen restaurálják, amit nem tudom jelen esetben mit jelent, mert még semmit sem látni, de az tuti, hogy ártani nem fog neki.

Veszprém: egyik kedvenc városom. Gyönyörű - a Fő tér és környéke, valamint az óváros egy része. De a fő sétaúttól 1 utcányira balra iszonyú állapotok. Szégyen. A kilátás továbbra is felejthetetlen, szeretem ezt a várost.

Zirc: kellemes meglepetésként összefutottunk J. rokonaival, úgyhogy jelentősen lecsökkent a városban nézelődéssel tölthető perceim száma. DE. A templomot felújították belülről, valami félelmetesen szép lett - mindenkinek csak ajánlani tudom - és a külső restaurálás is folyamatban van, a köv. 50-60 évben, mert nagyjából ennyi idő alatt jön össze rá a pénz. Meglepi, hogy az idegenvezető hölgy egyedül nekem tartotta meg az ismertetőt, mert én voltam az egyetlen "idegen"...

Pápa: az Esterházy kastély állapota egészen egyszerűn siralmas és kétségbeejtő. Miközben csak a szentlélek tartja össze az évszázados falakat, belül kultúrház és könyvát működik. Nagyon elszomorított a látvány és nagyjából 0 % van arra, hogy ezt a csodás palotát valaha is rendbe tegyék. Tudom hogy horribilis összeg meg minden, de akkor mi a francért kellett így elhanyagolni? A háta mögött lévő szabadtéri színpad egész egyszerűen életveszélyes, pedig gyönyörű környezetben van, mérhetetlen pazarlás ez. :o(((

Sárvár: sajnos csak nagyon kevés időnk volt ott, úgyhogy a várat kénytelen voltam kihagyni, de az mindenesetre döbbenet, hogy a város főutcáján kínai, hongkongi és egyéb ferdeszemű üzleten kívül nagyjából egy dm és 2 optikus van. Ennyit a magyar kiskereskedelemről.

Szombathely: szégyen, de még nem voltam ebben a városban. Most is csak egy nyúlfarknyi időt sikerült eltölteni benne, de nagyon szimpatikus lett. Feltétlenül vissza kell menni, hogy jobban megismerhessük, de az tuti és mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy a GÖDÖR nevű műintézménybe nehogy egyen MICIMACKÓ KEDVENCE nevű izét, mert olyan gyomorrontást fog kapni, mint én. :o(((

Összefoglalva: mázli volt, hogy csodaszép időnk volt és egész nap járkálhattam ezekben a csodaszép városokban, de elszomorít, hogy mennyire nem fordítanak kellő figyelmet a városok az értékeikre. Azért persze szépek, mert a miénk, de mégis valahogy időnként nagyon elbúsultam.
Csináltam néhány képet, igyekszem feltenni őket a http://kep.tar.hu/muzli - re.
Akit érdekel...

3 megjegyzés:

panka írta...

Szombathelyi főiskolás éveim kedvence a Gödörben a hatalmas túrógombóc alma vagy eperöntettel: valami zseniális. Legközelebb inkább ezt próbáld!

muzli írta...

feltettem végre a képeket, meg lehet nézni...

panka írta...

Szépek! A kedvenc szobrom a veszprémi István-Gizella! :)